Uticaj kulture kao marketinškog faktora na ponašanje potrošača

Authors

  • Ivana Đelošević Visoka ekonomska škola strukovnih studija Peć, Leposavić Author
  • Branka Spasojević Visoka ekonomska škola strukovnih studija Peć, Leposavić Author

DOI:

https://doi.org/10.5937/ekonsig1402049D

Keywords:

potrošačka kultura, kulturna norma, međunarodnakultura, verbalna i neverbalna komunikacija, dimenzije kulture, kulture u razvoju

Abstract

Društveni faktor koji ima najširi uticaj na ponašanje potrošača je kultura. Cilj ovog rada je da kroz elemente i dimenzije kulture objasnimo navike, običaje i sklonosti ljudi u potrošnji. S obzirom na prostranu i prožimajuću prirodu kulture, njena studija zahteva detaljno ispitivanje karkatera celokupnog društva, obuhvatajući elemente kao što su jezik, zakoni, običaji, religija, umetnost, tehnologija, poslovni partneri, proizvodi i drugi elemnti koji društvu daju prepoznatljiv ukus. Razumevanje sličnosti i razlika među potrošačima je veoma važno za multinacionalnog ponuđača. Ukoliko je veća sličnost među potrošačima oni će se služiti sličnim strategijama ali ukoliko su verovanja i običaji različiti, tada se za svaku zemlju koristi individualna marketinška strategija. U međunarodnom marketingu može doći do greške ukoliko se promotivna poruka neke kompanije predstavi na jeziku koji nije razumljiv potrošačima u datoj zemlji i koja označava nešto sasvim suprotno i neprihvatljivo od strane potrošača. Razlike u kulturnim vrednostima mogu da se opišu različitim dimenzijamaindividualizam, muževnost, distanca moći, izbegavanje neizvesnosti i dugoročna orijentacija. Tržišni segmenti u zemljama u razvoju nude velike mogućnosti, ali stvaranje vrednosti u tim segmentima znači da nijanse u kulturi moraju da budu shvaćene.

Downloads

Download data is not yet available.

References

*** (2010) Ekonomski rečnik. Beograd: Ekonomski fakultet

Babin, B.J., Harris, E. (2012) Ponašanje potrošača. Status Beograd: Data

Gidens, E. (2005) Sociologija. Beograd: Ekonomski fakultet

Jobber, D., Fahy, J. (2006) Osnovi marketinga. Beograd: Data Status

Kotler, P., Lane, K.K. (2006) Marketing menadžment. Beograd: Data Status

Maričić, B.R. (2005) Ponašanje potrošača. Beograd: Ekonomski fakultet - Centar za izdavačku delatnost

Rakita, B. (2005) Međunarodni marketing. Beograd: Ekonomski fakultet

Schiffman, L.G., Kanuk, L.L. (2004) Ponašanje potrošača. Zagreb: Mate

Downloads

Published

2014-12-31

How to Cite

Uticaj kulture kao marketinškog faktora na ponašanje potrošača. (2014). Ekonomski Signali: Poslovni Magazin, 9(2), 49-61. https://doi.org/10.5937/ekonsig1402049D

Most read articles by the same author(s)

Similar Articles

1-10 of 30

You may also start an advanced similarity search for this article.