Upravljanje kvalitetom na strateškom, operativnom i taktičkom nivou organizacije
DOI:
https://doi.org/10.5937/ekonsig1501066AKeywords:
kvalitet, upravljanje, organizacijaAbstract
Da bi se postigao željeni nivo kvaliteta u poslovanju neophodno je, pored njegove stabilne utemeljenosti u dugoročnoj strategiji i aktivne uloge vrhovno g menadžmenta kao rukovodioca kvaliteta u organizaciji, ciljeve kvaliteta razrađivati, kako na operativnom, tako i na taktičkom nivou. Strategija kvaliteta mora biti besprekorno razrađena na operativnom nivou, gdje se segmentiraju i uže definišu postavljeni ciljevi prema organizacionim sektorima, ali je, isto tako, neizostavno i efikasno razraditi pojedinačne radne zadatke taktičke linije, jer se ne smiju dozvoliti propusti koji bi mogli umanjiti stepen postizanja planiranog kvaliteta u najužem smislu, čime se dovodi u pitanje dovoljnost realizacije postavljenih ciljeva kvaliteta na nivou organizacije, od čega zavisi i njena konkurentska pozicija.
Downloads
References
Arsovski, S., Lazić, M. (2010) Vodič za menadžere kvaliteta. Kragujevac: Mašinski fakultet
Born, G. (1996) Process management to quality improvement. New York: John Willey & Sons
Deming, E.W. (1982) Out of the crises. Cambridge: Massachusetts Institute of Technology, Centre for Advanced Engineering Study
Heleta, M. (2008) Menadžment kvaliteta. Beograd: Univerzitet Singidunum
Lončarević, R., Mašić, B., Đorđević-Boljanović, J. (2005) Menadžment - principi, koncepti i procesi. Beograd: Univerzitet Singidunum
Mašić, B. (2007) Strategijski menadžment proces i koncepti. Bijeljina, BIH: Univerzitet 'Sinergija'